21.1.16

Bola

Kaunis koru, jolla on suuri tarkoitus. 
Jo ennen raskautta olin kuullut puhuttavan Bola-koruista ja tykkäsin ajatuksesta hirveästi. Bola on kauniisti helisevä kaulakoru odottavalle äidille ja alunperin lähtöisin Meksikosta. Korua säännöllisesti käyttämällä, helinä tulee tutuksi mahassa köllivälle pienokaiselle ja näin rauhoittaa vauvaa, sekä kohdussa, että syntymän jälkeen. 
Raskauden alussa koru vielä pysyi mielessä ja ajattelin sen ostavani myöhemmässä vaiheessa, mutta asia unohtui aivan täysin, kunnes eräänä päivänä postiluukusta tipahti paketti kummitädiltäni. En tiedä miten hän oli ajatukseni lukenut, mutta lahja oli niin mieluinen! 
 Korua tulee varmasti käytettyä loppuraskaudessa paljon ja myöhemmin sen voi kiinnittää esim. vaunuihin tai pinnasänkyyn roikkumaan. Myös hihnaa voi lyhentää, jolloin vauva voi leikkiä korulla ruokailun aikana ja sylissä häntä helliessä rauhoittua korun ääneen. Ihana ajatus on myös, että korun antaa lahjaksi omalle tyttärelle hänen tullessa raskaaksi. 

Mitä mieltä olette korun ajatuksesta ja onko koru teille ennestään tuttu? Onko siellä muita jolla on samanlainen käytössä? 
<3: Roosa

6 kommenttia:

  1. Mulla tulee jotenkin niin lämmin olo ku luen sun postauksia, oon oikeasti niin onnellinen teän puolesta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, ihana kuulla! Kiitos paljon Sita <3 Mulla tulee lämmin olo näin ihanista kommenteista :-*

      Poista
    2. Mulle tämmönen koru on tuttu :) mun ystävillä on ollut monella ja töissä oon nähnyt myös lasten vanhemmilla :) ehdottomasti itsekkin tuollaisen joskus sitten hankin :)<3

      Poista
    3. Oi sää varmasti näät työssäs näitä paljon. :) Kiitos Emppu kommentista! <3

      Poista
  2. Hei Roosa! Koru näyttää sinulla todella kauniilta :) Olen itsekin ajatellut hankkia moisen ja mietin tiedätköhän kertoa mitä kokoa korusi on? Niitä kun näyttää olevan kolmea eriä myynnissä enkä oikein osaa hahmottaa mikä olisi sopivin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kovasti :)
      Valitettavasti en osaa sanoa tarkkaa mittaa, mutta itse karkeasti mitattuna halkaisija on noin 3cm. Olisikohan tämä siis keskikokoinen tai iso..? Veikkaisin, että juurikin keskikokoinen tai iso voisi olla hyvä, niin kuuluu varmasti kiva helinä. Toivottavasti löydät oikeanlaisen. :)

      Poista